E premte, 24 maj, 2013

Lajme / Shëndetësi

Kimikati Bisphenol dhe fëmijët

x
Madhësia e gërmave - +
Astrit Lulushi
Bisphenol – ose BPA – është një kimikat industrial në përdorim të gjerë. Kjo substancë përdoret edhe për prodhimin e enëve plastike që mbajnë ushqime dhe pije të ëmbla. 
 
Administrata e Ushqimeve dhe Barnave thotë se BPA zakonisht është i parrezikshëm, edhe pse ajo  e ndalon këtë kimikat të përdoret për prodhimin e shisheve për ushqimin e foshnjeve.
 
Tani, një studim në “Environmental Health Perspectives” ngre shqetësim të madh.
 
Gjatë studimit ku u përfshinë 350 gra shtatzëna dhe djem të porsalindur, shkencëtarët zbuluan se substanca kimike BPA kishte ndryshuar nivelet e hormoneve në gjendrat e tyre tiroide. Këto hormone janë thelbësore në rritjen para dhe pas lindjes së foshnjeve – dhe kur niveli i PBA-së ishte i lartë, edhe niveli i tirodive rritej.
 
Autorët shqetësohen se ndryshime edhe të vogla në funksionin e tiroideve mund të ndryshojnë sjelljen dhe zhvillimin e fëmijëve të vegjël – dhe bëjnë thirrje për studime të tjera rreth kësaj çështjeje.
 
 
 
Kaloritë dhe kujtesa
 
Mbrojtja dhe përmirësimi i kujtesës duket se është fare e thjeshtë; “nëse hani pak në darkë, gjasat janë që të nesërmen do të kujtoni më shumë” – kështu thuhet në një studimi nga shkencëtarë të Klinikës Mayo, ku ata zbuluan një lidhje midis kalorive dhe ruajtjes së kujtesës.
 
Në studim u përfshinë rreth 1 mijë persona mbi 70 vjeç, të gjithë vullnetarë dhe asnjë me simptoma të tilla të Alzheimerit, si humbja e kujtesës.
 
Nëpërmjet ushqimeve dhe pijeve, në njërin grup – secili person morri rreth 1 mijë e 600 kalori në ditë dhe në grupin tjetër 600 kalori. Të dhënat treguan se sa më të shumta kaloritë aq më i madh ishte rreziku i humbjes së kujtesës. Sipas studimit, humbja e kujtesës u mbidyfishua tek personat që hëngrën më shumë ushqim në krahasim me ata që hëngrën më pak. Autorët e studimit thonë se duke konsumuar më pak kalori, organizmit nuk i duhet të prodhojë sasi të madhe insuline – dhe kur në trup ka pak insulinë, qelizat e trurit komunikojnë më mirë.
 
Ndërkohë që nuk ka asnjë ilaç të provuar se ndihmon ruajtjen e kujtesës, ndryshimet e thjeshta në mënyrën e jetesës mund të ofrojnë mbrojtjen më të mirë.
 
 
Kafeja dhe truri
 
Kafeja, në masën e duhur, ndihmon për të mbajtur zgjuar, të përqëndruar dhe në humor. Ajo është droga më e njohur në botë – dhe gjendet kudo. Ekspertët thonë se  320 miligram kafe në ditë është e nevojëshme.
 
Por a ndikon kjo dozë e përditëshme kafeine në tru?
 
Doktor Paul Laurenti në qendrën mjekësore Baptist Wake Forest thotë se skanimet tregojnë se me pirjen e një kafeje, rrjedha e gjakut në tru ngadalësohet 40 për qind. Kjo për arsye se kafeina bllokon një kimikat të quajtur adenosine që kontrollin rrjedhën e gjakut në tru.
 
Gjithashtu, më pak gjak në tru, më shumë gjak shkon në muskuj, duke bërë që presioni i gjakut të ngrihet dhe të rrahurat e zemrës të shtohen. Ky vërshim gjaku mund të shkaktojë dhimbje koke, e cila largohet me marrjen e një kafeje. Prandaj një kafe e rregullt në ditë është e këshillueshme, por jo më shumë.
Ky forum është mbyllur
Komente
     
Në këtë forum nuk ka ende komente. Bëhuni i pari që komentoni

Ditari

Loading
12:00:00 / -:--:--

LAJME

Obama mbi politikat e sigurisë kombëtare

Presidenti amerikan mbajti një fjalim të rëndësishëm ku parashtroi politikat e administratës së tij në luftën anti-terroriste dhe tema të tjera të sigurisë
Më tepër

Katër shtete të Ballkanit mbështesin TAP-in

Gazsjellësi Trans Adriatic Pipeline, në Tiranë u firmos mbrëmë marrëveshja mes Shqipërisë, Malit të Zi, Kroacisë dhe Bosnjës
Më tepër

Berisha: Të hënën mblidhet parlamenti për ligjet e integrimit

Ky vendim i kryeministrit Sali Berisha vjen pasi socialistët pranuan një propozim kompromisi të LSI-së për votimin në parlament
Më tepër

Siri: Plan tranzicioni nga opozita

Moaz al-Khalib i kërkon Bashar al Assad t’ia dorëzojë pushtetin një ndihmësi të afërt dhe të largohet nga vendi me 500 përkrahës të tij
Më tepër

Kosovë: Pesë të arrestuar për krime lufte

Arrestimet janë pjesë e hetimeve për krime lufte kundër popullsisë civile në rajonin e Drenicës në Kosovën qendrore
Më tepër

Amerika në 60 sekonda

Loading
12:00:00 / -:--:--

FOTO E DITËS

 

Interaktive